zondag 30 juni 2013

Weer weer

Je bent pas een Nederlander als je een mening hebtover het weer! Te koud, te warm, te nat en ga zo maar door. Nederlanders die het natte koude herfstweer ontvluchten vind ik helemaal geweldig. Want ze komen standaard terug met het verhaal dat het in dat andere land veelste warm was en dat ze hier vanwege de koud echt niet weten wat ze allemaal aan moeten trekken.
Ook ik bespreek het weer dagelijks, is een fijn onderwerp om met de ADL te bespreken zonder dat je iemand voor het hoofd kunt stoten. Ik zit iets minder te wachten op de opmerkingen; "Als ik jou was zou ik in bed blijven vandaag, het regent echt heel hard." Ik snap dat het goed bedoelde adviezen zijn, maar mijn manager weet heus dat ik ruitenwissers op mijn auto heb en echt niet smelt van een laar druppeltjes. Dus alsjeblieft hou dit soort onzinnige commentaar voor je om 7 uur in de ochtend als ik toch al niet op mijn best ben! Vaak genoeg ontstaan er discussies over de juiste kledingkeus mbt het weer. Ik ben er al eem tijd achter dat wat voor de een niet te harden warm is voor de ander bibber koud is. Nu heeft de helft van de ADL last van opvliegers en dus zelfs in de winter lopen die in laagjes. Zodra er een opvlieger is gooien ze alles uit en staat het liefst voor de ventilator of in de tuin. Geen idee of het helpt, maar daar zal ik heus achterkomen als ik ooit zelf last krijg van die opvliegers. Voor nu denk ik: jippie krijg ik het ook eindelijk eens warm van binnenuit.
Ik doe echt kijn best met allemaal laagjes en warme kleding, maar zodra ik onder mijn dekbed vandaan ben lijkt het wel alsof alles wat ik aantrek in de vriezer heeft gelegen. Het maakt niet uit of dat winter of zomer is, ik span de kroon met koude voetjes. Kniekousen, hemden, shirts met lange mouwen onder een vest, het maakt me echt allemaal niet uit, het blijft koud. En daarom ben ik misschien wel blij met de zomer 2013. Zonder me te moeten verantwoorden draag ik pyjama jurken met lange of driekwart mouwen, lig ik nog onder mijn hele fijne dikke winterdekbed en sta ik mijzelf toe af en toe een kruik te nemen. Anders ben ik halverwege de nacht nog niet opgewarmt en lig ik wakker van mijn eigen koude voeten. Maar ook ik heb water bij de wijn gedaan, omdat het nu immers zomer is, ligt mijn elechtrische deken netjes in de kast te wachten op de herfst... En ik denk dat die herfst er in mijn bekeving al aardig snel aan zit te komen. Hoe fijn! Dan mogen de winterkleren weer uit de kast en zit ik niet in mijn rolstoel geplakt. Nee hoor, daarvoor boeken we gewoon in november 2 weken een of ander warm caribisch eiland, zodat we na terugkomst weer mee kunnen puffen en hijgen over het weer en de kou... Ik hou ervan welk weertyoe het dan ook is!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten